Mit is szeretnének látni a befektetők, amikor szemük elé kerül az a bizonyos one-pager? Olvasd el mai cikkünket, és állj neki a remekműnek!

A one-pager az egyik legjobb barátod, ha éppen befektetőket keresel! Ez igazából egy papírra vetett pitch. A feladata a céged rövid bemutatása úgy, hogy az felkeltse a befektető figyelmét. Lényegében ez a kiszemelt befektetőid első találkozása a cégeddel, mindenképp érdemes tehát nagy gondot fordítanod rá. De hogyan is állj neki? Most adunk neked néhány támpontot, amik alapján könnyedén el tudod készíteni a saját one-pageredet.

Forma?

Hogyan nézzen ki a one-pager?

Az első, és legfontosabb formai szabály (nem meglepő módon) az, hogy mindennel együtt, összesen egy oldal legyen az egész.

Legyen esztétikus! Ha jó ránézni a one-pagerre, az egyel több ok a befektetőnek, hogy átfussa a tartalmat is. Bátran használj színeket, aláhúzást egy-egy dolog kiemelésére, de azért arra figyelj, hogy ízléses legyen a végeredmény.

Ne legyen túlzsúfolt! Nem kell rá regényt írni, a túl sűrű szöveg megerőlteti a szemet, és könnyen lehet, hogy a befektető inkább végig se olvassa. Igyekezz röviden, lényegre törően fogalmazni, és mindenképp tagold a szöveget. 

Tartalom?

Itt az a lényeg, hogy tömören fogalmazz, írd le a legfontosabb adatokat és információkat a cégről, és semmi mást. Itt (csakúgy, mint egy pitch során) körítésnek nincs helye. A következőkben felsorolunk néhány bekezdés ötletet, amelyet érdemes rátenni egy one-pagerre.  

One-line pitch: A lényege, hogy egy sorban bemutasd, mivel foglalkozik a céged. Kezdd ezzel a one-pagert, ebből a befektető már sejteni fogja, hogy érdekli-e a dolog, vagy nem.

Üzleti összefoglaló: Egy rövid összefoglalás a cégről, amibe a legalapvetőbb adatok kerülnek.

Probléma és megoldás: Mutasd be a problémát, amit meg akar oldani a céged, majd mutasd be azt is, hogyan fogja a cég ezt megtenni. Ezt bonthatod akár két külön bekezdésre. 

Eddigi eredmények: A befektetőket érdekli, meddig jutott a cég.

Célpiac mérete: Mekkora a piac, amire a terméked szánod?

Jelenlegi ügyfelek: A befektetők érdeklődését könnyen felkelti egy-egy nagyobb név a listán.

Sales- és marketingstratégia Hol, és hogyan tervezed eladni a terméked?

Versenytársak és versenyelőny: Mindenki számára fontos, hogy lássa a versenytársakat, a befektetőket pedig az érdekli igazán, te miben vagy jobb a többieknél. 

Elérhetőségek: Ezeknek nem kell központi helyen lenniük, de azért fontos, hogy könnyen meg lehessen találni őket, ha kapcsolatba akarnak lépni veled. Telefonszám és email cím itt kötelező elem.

?Mire figyelj még?

Mindenképp nézd át, és nézesd át többször a one-pagert, a lényeg, hogy semmiképp se maradjon benne hiba. Különösen ügyelj rá, hogy a szöveg ne tartalmazzon egyetlen helyesírási hibát se, mert annál kellemetlenebb dolog nincs is. A hibával akaratlanul is azt üzened az olvasónak, hogy csak úgy összedobtál neki gyorsan valamit. Valljuk be, ez nem túl pozitív üzenet. Továbbá érdemes a kész oldalt olyan fájlformátumban elküldeni (pl. PDF), ami semmiképp nem fog változtatni a kinézetén.

Most már mindent tudsz, amit egy one-pagerről tudnod kell. Sok sikert az elkészítéséhez!

➡️ Ha kész van, ide küldheted is: JELENTKEZÉS