Egy ötletverseny nagy lendületet adhat egy-egy csapatnak. Rövid idő alatt sok új inger éri a résztvevőket, sok új ismeretség alakul ki. A verseny utáni néhány hét még több változást hozhat a sikeresen szereplő csapatok életében, ezért rövid interjúval kerestük meg a Move your brain ötletverseny nyerteseit, hogy lássuk, mit profitáltak a részvételükből május óta.

Megoldást kínálni arra az égető problémára, hogy az alkalmi munkák kereséséhez és hirdetéséhez nem áll rendelkezésre olyan korszerű, egységes és felhasználóbarát felület, ami felesleges adminisztráció és időráfordítás nélkül is hatékonyan menedzselhető minden érintett részéről.

Ezzel a koncepcióval hódította el a FUSI mobilalkalmazás a legjobb ötlet díjat az AHa!Brainstore Startup Program első ötletversenyén. A zsűrinek nem volt könnyű dolga, számos ígéretes ötlet jutott be a Move your brain ötletverseny fináléába, a demo day-re. A kilenc csapat közül végül a FUSI került ki győztesen a május 14-i eredményhirdetésen.

A projekt céljai egy online piactér keretei között lehetőséget biztosítani ahhoz, hogy a munkapiac szereplői gyorsan és egyszerűen megtalálják egymást. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy 

  • a felhasználó egy díjmentes regisztráció során megadja az adatait; 
  • majd ellenőrzött munkáltatók személyre szabott ajánlataiból választhatja ki a számára optimális lehetőséget; 
  • a felhasználóbarát, átlátható és strukturált platformon pedig a megbízás is rövid időn belül létrejöhet. 

Az aktuális fejleményekről és az ötletverseny óta alakuló történésekről mesélnek a FUSI tagjai: Keszthelyi Marcell, Papp Kristóf, Gazdig Dániel és Fekete Norbert.

– Mi történt Veletek az ötletverseny óta? 

– Az ötletverseny után közvetlenül indultunk egy lájk-gyűjtési kampányon is a Tőkeportál jóvoltából. Szerettük volna a közösségi finanszírozásban mozgó emberek segítségével jobban validálni az ötletet, illetve növelni a kampány publicitását. Így jött az elhatározás, hogy azon az eseményen is megmérettessük magunkat. Azóta gőzerővel készülünk a befektetői meetingekre, illetve egyre több ötlet fogalmazódik meg bennünk, hogy pontosan mit és hogyan szeretnénk elérni majd. 

– Az ötletverseny milyen változást hozott az életetekben?

– Az ötletverseny során szerzett tapasztalatokkal és kapcsolatok segítségével sokkal több opciónk van elindulni az üzleti világban.  Ott van mögöttünk egy elismert verseny megnyerése, mint referencia is, így a befektetők is komolyabban állnak hozzánk.

Sokat fejlődött a tárgyalási és prezentációs technikánk. Olyan szakemberekkel kell beszélnünk az ötletünkről, akik tudásban, tapasztalatban nálunk sokkal előrébb járnak, így fel kellett nőnünk a feladathoz.

Természetesen a szabadidőnk is kevesebb lett ezáltal, de eddig úgy tűnik, megéri rászánni az energiát/időt a projekt fejlesztésére. Egyébként jó érzés, hogy az ismeretségi körünkben is egyre többen hallanak a FUSI-ról a versenynek köszönhetően. Főként pozitív visszajelzéseket kapunk arról, amit csinálunk. 

– Mi volt a legnagyobb hatással rátok, illetve mi okozta a legnagyobb változást az ötletetekben?

– Nehéz egy dolgot kiemelni. Inkább események sorozata. Onnantól, hogy leültünk az első beszélgetésre a mentorunkkal, odáig, hogy elpitcheltük az ötletünket. Nagyon sok inger ért minket, így folyamatosan fejlődött az ötlet. Ha most bemutatnánk a kiinduló ötletet a befektetőknek, egyértelműen látszódna a különbség, olyan sokat fejlődött az ötlet pozitív irányba.

– Milyen könyvek, blogok, személyek inspiráltak benneteket a leginkább, melyek indítottak el a startup-ok világa felé?

– Mindegyikőnknek megvannak a maga kedvencei, például: Pásztor Dávid UX design könyve vagy Steve Jobs életrajzi műve. De összességében minket inkább üzleti modellek ihlettek meg. 

Például a pénzügyi szférában ott a Revolut megoldása, vagy a kiszállítást és csomagkiküldést teljesen átreformáló VIDDL. Velük egyébként rendszeresen tartjuk a kapcsolatot, és sok hasznos tippet kapunk tőlük.

A freelancer közvetítői portálon pedig egyedi szolgáltatást tudott felmutatni a BRIEFLY, akiknek munkásságát szintén követjük. Ha egy szakértő belenéz az üzleti tervünkbe, akkor láthatja is, hogy több okos startup megoldásból merítettünk ihletet, jópárat pedig tovább gondoltunk. 

– Milyen célt tűztetek ki magatok elé a következő egy évre?

– Első körben megtalálni a hozzánk leginkább illő befektetőt. A kezdő tőkét fejlesztési célokra, marketingre, validációkra és piackutatásra szeretnénk fordítani. Féléven belül tervezünk kiadni egy működőképes prototípust Androidra és IOS-re egyaránt.

Ha minden a megfelelő ütemben halad, egy éven belül már az extra funkciókat is le tudjuk fejleszteni, amelyek sokkal inkább a célcsoportunk preferenciáira lesznek kialakítva.

Az egy éves tervünk részét képezi még a növekedés. Hozzánk hasonlóan lelkes és motivált fiatalokkal szeretnénk bővíteni a későbbiekben a FUSI csapatot a hiányzó szakterületekre, kompetenciákra. 

Sok sikert, FUSI Projekt!