A Fitminutes – az AHa!Brainstore Startup Program tavaszi ötletversenyének győztese – egy munkahelyi egészségfejlesztő program, mellyel a cégek elérhetővé tesznek a munkatársaik számára szakemberek által összeállított, munkahelyen, munkaidőben is könnyen elvégezhető egészségmegőrző gyakorlatokat, videós tartalmakat. Komporday Annával, a Fitminutes alapítójával és vezetőjével beszélgettünk arról, hogy mit jelent egy startupnak egy országos kihívást létrehozni, s elérni ötezer embert.

– Mi történt veletek az elmúlt fél évben? Egy országos kihívás indítsa nem kis lépés egy startup életében!

– Igen, tényleg nem volt kis lépés! Az elmúlt fél évben nagyon feszített munkatempót diktáltunk. Elindítottuk új webapplikációnkat, több új funkciót és sok új tartalmat is tettünk bele, hogy minél motiválóbb legyen. Ezen felül több vállalati egészségnapot és workshopokat is tartottunk, amiknek nagyon jó visszhangja volt. Sajnos a Covid miatt nem mindegyik workshopot sikerült személyesen megtartanunk, de az online előadásaink is szuperül sikerültek. 

A visszajelzések alapján folyamatosan bővítjük szolgáltatásaink listáját, és célunk egy olyan well-being vállalat felépítése, amely minden cég számára teljeskörű egészségprogramot tud biztosítani. A folyamatos visszajelzések számunkra nagyon fontosak, hiszen fogyasztóink igényeire szeretnénk szabni programunkat. 

November 2-án indult el a Fitminutes főszervezésében az Országos Munkahelyi Egészség Kihívás, amire a jelentkezési létszám felülmúlta elképzeléseinket. 5000 munkavállaló csatlakozott ehhez az egyedülálló programhoz, és nagyon aktívan versenyeznek a cégek egymás ellen. Az alkalmazáson legtöbb pontot szerző cég megkapja a Legaktívabb Munkahely 2021. díjat, amit december elején fogunk kihirdetni. Nagyon kíváncsiak vagyunk az eredményekre, eddig mindenki jól teljesít! 

A Fitminutesnél nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy munkánkat elismert vállalatok és szakemberek támogassák. Nagy öröm, hogy a Kihívást olyan vállalatokkal szervezhettük meg, mint a MIND Brain-Gut Center, a Bebalanced Pszichológiai Pont, a Béres Gyógyszergyár, és a Testnevelési Egyetem. Ráadásul a Hotel and More szállodalánc jóvoltából 3 szerencsés aktív munkavállalót egy-egy páros wellness hétvégével is megjutalmazunk! 

–  Milyen tapasztalatokat szereztetek, a magyar vállalatok mennyire nyitottak az egészségmegőrzésre?

– Mivel egy teljesen újfajta programot dolgoztunk ki, ezért igen izgalmas próbálgatni mi az, amire a vállalatok rákapnak, és mi az, amire kevésbé. Alapvetően a cégek nagyon nyitottak az egészségprogramokra, és nagyon keresik a megoldásokat, hogy tudnák dolgozóik egészségét támogatni. Amit az utóbbi pár hónapban biztosan megtanultam, hogy minden cégnek különböző well-being programot kell megtervezni és bevezetni, nem lehet “általános megoldást” adni számukra. Az egészségprogram sikeressége azon fog múlni, hogy mennyire tudtuk azt a szolgáltatást adni a vállalatnak, amiben a legtöbb munkaválló részt vesz. 

Folyamatosan kutatjuk a nemzetközi trendeket, hogy külföldön milyen egészségprogramok népszerűek. Pl. a Netflixnél egy teljes osztály dolgozik a munkavállalói jóllét támogatásán, tőlük elég sok mindent el lehet lesni. Egészen hihetetlen az ő vállalati kultúrájuk! Szerencsére itthon is növekszik az igény, nem félek attól, hogy a következő években megforulna ez a trend. 

– Mit tartotok a legnagyobb sikereteknek idén, illetve mi volt a legnagyobb kihívás?

– Egyértelműen a Kihívás az eddigi legnagyobb sikerünk. Nem csak a részvételi arány miatt, hanem amiatt is, hogy ilyen nagynevű vállalatok álltak be mellénk a szervezés és megvalósítás folyamatába. Új startupként nehéz megismertetni és validálni a nevünket és a szolgáltatásunkat a piacon, ezért ez mindenképp dobott a program sikerességén. 

Ezen felül bekerültünk a Google Startup programjába is, ahol 11 másik startuppal együtt nemzetközi szinten is elismert előadóktól tanulhattunk. Minden ilyen lehetőség hatalmas dobbantó számunkra. A tavaszi AHa!Brainstore versenyen kapottakat a mai napig kamatoztatjuk. 

A legnagyobb kihívás, hogy nem szabad megállnunk sem a tanulásban, sem a programunk fejlesztésében. Folyamatosan motiválni kell magunkat, hogy dinamikusan fejlődjünk, de ebben óriási erőt ad a rengeteg pozitív visszajelzés is. Amellett, hogy viszem a vállalkozással járó mindennapi feladatokat, elengedhetetlen, hogy szakmailag folyamatosan fejlődjek. Állandóan képzem magam, amiben legnagyobb segítségem Dr. Lacza Zsombor, a TF tudományos rektorhelyettese. Készülök a doktori iskolára, amit remélhetőleg szeptemberben fogok elkezdeni, és 4 éven keresztül kutathatom a különböző nemzetközi egészség stratégiákat, és vizsgálhatom a Fitminutes hatékonyságát.  Ez a szakmai háttér a mi legnagyobb versenyelőnyünk is a többiekhez képest. Nagyon kevesen foglalkoznak kifejezetten a munkahelyi egészségfejlesztés egészségügyi hátterével, amit az is mutat, hogy alig találunk ebben a témában magyar nyelvű cikkeket. Ezen változtatni fogok a következő években. 🙂

Nagyon várjuk a következő hónapok kihívásait is, mind vállalati mind tudományos téren!