BLOG

BLOG

blog kép

Minden, amit egy ütős one-pagernek tartalmaznia kell 🖊

May 3, 2018 09:13

Mit is szeretnének látni a befektetők, amikor szemük elé kerül az a bizonyos one-pager? Olvasd el mai cikkünket, és állj neki a remekműnek!

A one-pager az egyik legjobb barátod, ha éppen befektetőket keresel! Ez igazából egy papírra vetett pitch. A feladata a céged rövid bemutatása úgy, hogy az felkeltse a befektető figyelmét. Lényegében ez a kiszemelt befektetőid első találkozása a cégeddel, mindenképp érdemes tehát nagy gondot fordítanod rá. De hogyan is állj neki? Most adunk neked néhány támpontot, amik alapján könnyedén el tudod készíteni a saját one-pageredet.

Forma📝

Hogyan nézzen ki a one-pager?

Az első, és legfontosabb formai szabály (nem meglepő módon) az, hogy mindennel együtt, összesen egy oldal legyen az egész.

Legyen esztétikus! Ha jó ránézni a one-pagerre, az egyel több ok a befektetőnek, hogy átfussa a tartalmat is. Bátran használj színeket, aláhúzást egy-egy dolog kiemelésére, de azért arra figyelj, hogy ízléses legyen a végeredmény.

Ne legyen túlzsúfolt! Nem kell rá regényt írni, a túl sűrű szöveg megerőlteti a szemet, és könnyen lehet, hogy a befektető inkább végig se olvassa. Igyekezz röviden, lényegre törően fogalmazni, és mindenképp tagold a szöveget. 

Tartalom📕

Itt az a lényeg, hogy tömören fogalmazz, írd le a legfontosabb adatokat és információkat a cégről, és semmi mást. Itt (csakúgy, mint egy pitch során) körítésnek nincs helye. A következőkben felsorolunk néhány bekezdés ötletet, amelyet érdemes rátenni egy one-pagerre.  

One-line pitch: A lényege, hogy egy sorban bemutasd, mivel foglalkozik a céged. Kezdd ezzel a one-pagert, ebből a befektető már sejteni fogja, hogy érdekli-e a dolog, vagy nem.

Üzleti összefoglaló: Egy rövid összefoglalás a cégről, amibe a legalapvetőbb adatok kerülnek.

Probléma és megoldás: Mutasd be a problémát, amit meg akar oldani a céged, majd mutasd be azt is, hogyan fogja a cég ezt megtenni. Ezt bonthatod akár két külön bekezdésre. 

Eddigi eredmények: A befektetőket érdekli, meddig jutott a cég.

Célpiac mérete: Mekkora a piac, amire a terméked szánod?

Jelenlegi ügyfelek: A befektetők érdeklődését könnyen felkelti egy-egy nagyobb név a listán.

Sales- és marketingstratégia Hol, és hogyan tervezed eladni a terméked?

Versenytársak és versenyelőny: Mindenki számára fontos, hogy lássa a versenytársakat, a befektetőket pedig az érdekli igazán, te miben vagy jobb a többieknél. 

Elérhetőségek: Ezeknek nem kell központi helyen lenniük, de azért fontos, hogy könnyen meg lehessen találni őket, ha kapcsolatba akarnak lépni veled. Telefonszám és email cím itt kötelező elem.

📌Mire figyelj még?

Mindenképp nézd át, és nézesd át többször a one-pagert, a lényeg, hogy semmiképp se maradjon benne hiba. Különösen ügyelj rá, hogy a szöveg ne tartalmazzon egyetlen helyesírási hibát se, mert annál kellemetlenebb dolog nincs is. A hibával akaratlanul is azt üzened az olvasónak, hogy csak úgy összedobtál neki gyorsan valamit. Valljuk be, ez nem túl pozitív üzenet. Továbbá érdemes a kész oldalt olyan fájlformátumban elküldeni (pl. PDF), ami semmiképp nem fog változtatni a kinézetén.

Most már mindent tudsz, amit egy one-pagerről tudnod kell. Sok sikert az elkészítéséhez!

➡️ Ha kész van, ide küldheted is: JELENTKEZÉS

Vissza a blog oldalra