Az AHa!Brainstore startup program bemutatja első ötletversenyét, a MOVE YOUR BRAIN hackathont és ötletversenyt, ahova kreatív csapatok és emberek jelentkezését várjuk! Ha úgy érzed, tudsz újat mutatni,  jelentkezz!

A jelentkezés egy fél perces űrlap kitöltésével történik, az elküldött adatokat később megváltoztathatod! Egyének és csapatok jelentkezését is várjuk, akár ötlet nélkül, akár már kialakulóban lévő ötlettel.

Jelentkezési határidő: 2021 Május 5. éjfél!

Témakörök

Nyisd le a részletekért:

Industry 4.0

Az adat az új olaj! Te milyen – a 4G/5G, a LoRa/SigFox és a WiFi előnyeit ötvöző megoldást javasolnál egy  hazai telco cégnek? Mi az, ami értéket képviselhet a szolgáltatónak és a felhasználónak? Bármilyen ötlet jöhet, ipari, mezőgazdasági, szolgáltatás jellegű!

Háttér: A globális IoT piac mérete 48%-os átlagos éves növekedéssel 2025-re eléri a 437 Mrd $-t. A következő években az IoT piac várhatóan átlépi tömegesen a pilot projektek szintjét, miközben sor kerül a mobilhálózatokra épülő technológiák térnyerése. A jelenleg legelterjedtebb IoT irányok a szabad frekvencián működő Sigfox és LoRa hálózatok. Az előbbi a megoldások  viszonylag olcsóbbak, viszont sávszélességben kissé elmaradnak az úgynevezett NB-IoT   technológiáktól. Utóbbiakat a SIM alapú mobilhálózatokra épülő, újabb LTE-M és NarrowBand-IoT megoldások jelentik, továbblépési irány pedig az 5G mobilhálózat. Utóbbiak előnye, hogy  már kiépített hálózatokra ráépülve lefedettségük idővel közel globális lehet, hátrányuk az eszközök magasabb ára és a SIM-ek szükséges volta.

Felhasználási területenként eltérő a megfelelő technológiai megoldás. Míg bizonyos iparágakhoz jobban illeszkedik a mobilhálózatokon futó technológiák nagyobb sávszélessége, más területeken a LoRa robosztus volta, a hívás felépítésének mellőzése és kisebb energiaigénye előnyösebb. Az elérhető IoT technológiák közül egyik sem képes egyedül lefedni minden felhasználási esetet, várhatóan kiegészítik majd egymást. Fontos megjegyzeni, hogy az IoT bevételek a konnektivitásra (hálózati adatátviteli kapcsolatra) ráépülő „faltól-falig” szolgáltatások és platformok (eszközeladástól/-bérlettől az adatmegjelenítési/-integrációig) irányába mozdulnak el, melyekben rejlő piaci növekedési potenciál 5-15-szöröse a pusztán hálózati kapcsolat biztosításában rejlő növekedési lehetőségeknek.

Next Generation Entertainment

Problémafelvetés: hogyan lehet versenyképes a hazai piacon egy lokális OTT szolgáltató a nagy nemzetközi versenytársakkal szemben (pl. Netflix, Spotify, Twitch). Milyen tartalom és milyen funkcionalitás vonzaná a magyar nézőket, amelyért megérné nekik előfizetni.

Háttér: az elmúlt években egyre jobban érzékelhetővé vált a médiafogyasztási szokások változása; a streamelt tartalmak mennyisége hihetetlen mértékben megnőtt. Európában a nemzetközi OTT (over-the-top) piaci szereplők dominálnak mind az előfizető szám, mind pedig a tartalomszolgáltatások számának tekintetében. Az OTT szolgáltatások 63%-a nemzetközi, ugyanakkor a felhasználók 87%-a választja a nemzetközi szolgáltatást a lokális vagy pánerurópai szereplő helyett. Hazánkban a hazai lineáris tartalomszolgáltatók jellemzően saját márka alatt, saját platformon és üzleti modellben indítottak OTT szolgáltatást, az együttműködésre való nyitottság minimális.

Háttér: A globális IoT piac mérete 48%-os átlagos éves növekedéssel 2025-re eléri a 437 Mrd $-t. A következő években az IoT piac várhatóan átlépi tömegesen a pilot projektek szintjét, miközben sor kerül a mobilhálózatokra épülő technológiák térnyerése. A jelenleg legelterjedtebb IoT irányok a szabad frekvencián működő Sigfox és LoRa hálózatok. Az előbbi a megoldások  viszonylag olcsóbbak, viszont sávszélességben kissé elmaradnak az úgynevezett NB-IoT   technológiáktól. Utóbbiakat a SIM alapú mobilhálózatokra épülő, újabb LTE-M és NarrowBand-IoT megoldások jelentik, továbblépési irány pedig az 5G mobilhálózat. Utóbbiak előnye, hogy  már kiépített hálózatokra ráépülve lefedettségük idővel közel globális lehet, hátrányuk az eszközök magasabb ára és a SIM-ek szükséges volta.

Felhasználási területenként eltérő a megfelelő technológiai megoldás. Míg bizonyos iparágakhoz jobban illeszkedik a mobilhálózatokon futó technológiák nagyobb sávszélessége, más területeken a LoRa robosztus volta, a hívás felépítésének mellőzése és kisebb energiaigénye előnyösebb. Az elérhető IoT technológiák közül egyik sem képes egyedül lefedni minden felhasználási esetet, várhatóan kiegészítik majd egymást. Fontos megjegyzeni, hogy az IoT bevételek a konnektivitásra (hálózati adatátviteli kapcsolatra) ráépülő „faltól-falig” szolgáltatások és platformok (eszközeladástól/-bérlettől az adatmegjelenítési/-integrációig) irányába mozdulnak el, melyekben rejlő piaci növekedési potenciál 5-15-szöröse a pusztán hálózati kapcsolat biztosításában rejlő növekedési lehetőségeknek.

Making interactions safe

Problémafelvetés: A távoktatás és folyamatos óvintézkedések elszigetelik egymástól a fiatalokat, egyre magányosodnak el a tanulók, miközben fiatalságuk legszebb éveit kellene közösen megélniük. Például a tanárok továbbra is küzdenek, hogy lehetne jobban bevonni, közösségi élménnyé változtatni a távoktatást. Hogyan lehet az oktatás immerzióját, interaktivitását növelni, valódi közösségi élménnyé tenni?  Hogyan lehetne a távoktatás módszereit, eszközeit, megoldásait a következő szintre emelni? Ezekre a kérdésekre keressük a választ ebben a kihívásban.

Háttér: hamarosan

Out of the blue

Problémafelvetés: a technológia fejlődésével egyre több drón repked a fejünk fölött. Ez ma még egy kialakulófélben lévő iparág, de a drónok száma rohamosan növekszik. Hamarosan a levegőben egymás fogják kerülgetni a drónok, akik között lesz számos hobbi célú, de egyre több hivatásos munkákat végző drón is. Szerinted, milyen professzionális vagy közösségi szolgáltatás lehet izgalmas e heterogén közösség számára? Te miben látsz üzleti potenciált?

 

Háttér: ma Magyarországon 6-8000 főre tehető az aktívnak mondható drónpilóták száma (hobbi és profi), míg az aktív drónok száma 150 ezer körül lehet.  A napi repülések száma 10 ezer körül van ma, mely várhatóan 2025-ig eléri a 27 ezer repülést. E repülések 90%-a hobbi felhasználókhoz, 9% kereskedelmi tevékenységhez (drónnal végzett felérések) kapcsolódik (1% közszolgálati feladatokat lát majd el). Számos szolgáltató már most megjelent a piacon (dronelogbook, airmap, airdata). Te hol látsz belépési pontot ebbe az iparágba?

JUMANJI

Az elmúlt két év olyan volt, mintha valaki elkezdett volna egy Jumanji játékot, és elfelejtette volna befejezni. Ez a témakör egy JOKER, ha az alábbi kihívások bármelyikére van olyan ötleted, ami megoldást nyúltana, jelentkezz erre a témakörre! Klímaváltozás és mezőgazdaság, Turizmus-vendéglátás újraindítása, Szórakoztatóipar újraindítása, stb…

Program és díjazás

Program:

Április 8.
Jelentkezés indul

Április 26. – Május 5.
Csapat formáció és ötletelés Slack-en

Május 5.
Jelentkezési határidő ötletekkel és csapatokkal

Május 6-8.
A jelentkezések előszűrése

Május 10.
Az ötletverseny és hackathon első napja, a problémák részletesebb megismerése, mentorok és csapatok ismerkedése

Május 10-15.
Hackathon, világmegváltás

Május 10.
Ötletek bemutatása, zsűri, eredményhirdetés

Díjak:

Minden kategóriában az első helyezettnek:

  • Tőkebefektetési ajánlat 40M forintig
  • Részvételi lehetőség az Antenna Hungária startup programjában
  • Üzletfejlesztési tanácsadás az INPUT program keretein belül
  • Minden csapattagnak egy éves coworking bérlet a HUB55 közösségi irodában

INPUT szakmai különdíj:

  • Üzleti képzés

Legjobb prototítpus díj:

  • Minden csapattagnak egy éves coworking bérlet a HUB55 közösségi irodában

GYIK

Ide csak fejlesztők jelentkezzenek?
Nem. Mindenki jelentkezését várjuk, aki valamilyen kreatív módon hozzá tud tenni a csapatok munkájához.

Pontosan mit kell létrehozni?
Az esemény ötletverseny, nem kifejezetten hackathon. Az általunk felvázolt problémákra megoldásokat kell találni, és a program végén prezentálni kell, de nem feltétlenül szükséges egy működő prototípus. Azaz ha csak prezentáció, esetleg kattintható drótváz formájában létezik az ötlet, az is elégséges, de ha szoftverfejlesztők is vannak a csapatban akik egy “POC” (Proof of Concept) szintű demót összeraknak, az is klassz! Fontos lesz még az üzleti modell, hogy hogyan képzelitek a megoldás szerepét a piacon.

Mennyi időt fog ez lekötni?
A nyitó alkalom és záró prezentációk kivételével nincsen fix program, a csapatok rugalmasan oszthatják be az idejüket, tőletek függ, mennyit akartok belerakni. Ha csak esténként foglalkoztok vele, az is működhet, ha már kiforrt az ötlet és jó a csapat dinamikája.

Ne maradj le semmiről!

Kövess minket: